Słowo może brzmieć dziwnie, jednak mamy z nim dzisiaj do czynienia bardzo często. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie rozumiany handel elektroniczny. Najbardziej powszechną jego formą są zapewne sklepy online. To te metody, które sprzyjają podpisywaniu umów sprzedażowych na odległość. W branży e-commerce wykorzystuje się nowoczesne urządzenia, którym jest smartfon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce utożsamia się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to słuszne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie powinna odnosić się tylko i wyłącznie do sklepów internetowych. W wielu przypadkach transakcje handlowe inicjowane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że wybranie produktu i płatność za niego odbywa się drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, ma miejsce w sposób standardowy lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne miewają charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania realizuje się tylko i wyłącznie za pomocą Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za niego i w ten sam sposób się towar otrzymuje. Branża e-commerce bardzo sprawnie się rozwija, co determinują głównie plusy, jakie powstają z handlu elektronicznego. To głównie oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla sprzedawców. Większe możliwości wyboru, kiedy chodzi o potrzebne produkty. Handel elektroniczny posiada też negatywne strony. Często tutaj wymienia się ograniczone możliwości na dokładne obejrzenie towaru. Do niekorzystnych stron handlu elektronicznego zalicza się też słaby kontakt ze sprzedawcą i często opóźnienia w dostawach. Mimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze. https://pozycjonowaniebezryzyka.pl